Tag din by på dig - Vis vej til DIT HILLERØD

Jette Salling C4 - 23. juni 2015 2015-06-22T22:00:00Z 2015-06-23T00:00:00Z

Del på Twitter Del på Facebook
Send til en ven RSS

Du kender det selv. Du er kommet til en by, du ikke kender, og fornemmer at byen har "hemmelige" oplevelser. Forestil dig at byens indbyggere opfordrer dig til, at du spørger dem om vej til deres bedste oplevelser.

Målet med kampagnen "ASK ME - I'm a local" er, at folk deler ud af deres egne bedste oplevelser af Hillerød og gør Hillerød til en ekstraordinær dejlig by at besøge.

 

Kampagnen "ASK ME - I'm a local" varer hele sommeren. Her inviteres alle borgere, der har lyst til at være med, til at Hillerød bliver en endnu bedre by at være gæst i. Lokale borgere opfordres til at tage en badge med teksten "ASK ME - I'm a local" og sætte den på tøjet, tasken eller hvor det nu passer. Målet er at 7.500 badges kommer ud.

 

Kampagnen er en del af Hillerød Kommunes deltagelse i kulturaftalen Kulturmetropol Øresund, og er skabt af kunstner Karoline H. Larsen i samarbejde med borgere i Hillerød, C4, Hillerød Shopping, Visit Nordsjælland og Hillerød Kommune.

Se invitationen her

 

Hvem er Karoline H. Larsen?

Karoline H. Larsen (DK, 1974) arbejder med deltagerbaserede performances og midlertidige interventioner og skulpturer i det offentlige rum. Inviterede deltagere og forbipasserende involveres i individuelle og kollektive handlinger, der udfordrer måden vi ser og bruger byrummet på. Hun er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi 1997-2003.

Læs mere om Karoline her

 

Hvad er Kulturmetropol Øresund?

KulturMetropolØresund (KMØ) er en kulturaftale indgået mellem 26 kommuner, Region Hovedstaden og Kulturministeriet.

 

Kommunerne og Regionen gennemfører en række projekter i en 4-årig periode 2012-2015, hvor basisfinansieringen til gennemførelsen af projekterne er tilvejebragt via 9,35 mio kr. fra kommunerne, 5 mio kr. fra Region Hovedstaden og 11,4 mio kr. fra Kulturministeriet.

 

Hillerød Kommune har deltaget i udviklingen af "Jagten" - et kultur- og motionsløb for børn og deres familier, "Byrumsfaciliteter for piger" (Hjertegyngen), "Hemmelige stier" - en app der viser vej gennem nordsjællands kulturhistorie samt "PLACEMAKING" - der er kampagnen ASK ME. Læs mere her

 

 

Nyheder
Regn den ud - tag temperaturen på virksomhedens økonomi

17. juli 2018

Din virksomheds nøgletal er nogle af de vigtigste redskaber til at få...

FrivilligBørsen 2018

25. juni 2018

Start nye samarbejder og netværk på FrivilligBørsen...

Sankt Hans på Posen 2018

18. juni 2018

Tag hele familien og vennerne med til en festlig Sankt Hans på Posen...

Rockshow på Posen med TV 2 CHARLIE

14. juni 2018

Arrangør: C4 Videncenter i samarbejde med FrederiksborgCentret og med...