1. Sælg gavekort eller vouchers
Dette kan være en enkel og effektiv måde at bidrage til dit cashflow på, samtidig med at dine kunder kan nyde den fulde oplevelse af din ydelse i fremtiden.
2. Tilbyd leverings- eller afhentningsmulighed
Dit værditilbud og din leverance skal tilpasses situationen. Selvom kunderne ikke kommer til dig, kan de have brug for dit produkt eller din ydelse alligevel. Overvej om du kan levere via digitale eller andre alternative leveringskanaler.
3. Juster dit produktsortiment
Mange kunder vil den kommende tid ikke være på udkig efter totalløsninger. Tilbyd dem delløsninger, med en opfordring til at støtte dig med hurtige, små ordrer.
4. Tilbyd rabatter
Selvom du normalt ikke ville gøre dette, kan du tilbyde dem prisnedslag, der kan indløses øjeblikkeligt. Måske med en rabatkupon, der kan indløses inden en fremtidig dato.
5.Sælg dine egne varer
Hvis du har varer eller ydelser, der normalt sælges gennem mellemhandlere, kan du fortælle dine kunder at de har mulighed for at købe direkte, via din hjemmeside.
6. Online workshops, masterclasses eller salgsmøder
Hvis du har viden eller erfaringer du kan dele, behøver det ikke ske personligt. Opret tilbud hvor du sælger begivenheder via videokonferencer på Skype eller Zoom.
Det kan være en god idé at indrette et ”studie” hjemme, et sted du hurtigt kan træde ind i. Husk at din påklædning også sender et signal, så hav noget pænt hængende klar. Sørg for at du fremstår så professionel som muligt.
7. Udnyt ledige ressourcer til at forberede fremtiden
Et fald i omsætning betyder, at du sandsynligvis får mere tid og flere menneskelige ressourcer til rådighed. Lad ikke disse ressourcer gå helt tabt!
Hvis du bruger dem godt, er der sikkert en lang liste over ting, du normalt ikke har haft tid til at gøre.
Se flere tips og få mere inspiration her
Corona hotline
Har du brug for vejledning på din virksomheds specifikke udfordringer, kan du udfylde denne formular. Så vil du blive kontaktet hurtigst muligt.