Tag din by på dig - Vis vej til DIT HILLERØD

Jette Salling C4 - 23. juni 2015 2015-06-22T22:00:00Z 2015-06-23T00:00:00Z

Del på Twitter Del på Facebook
Send til en ven RSS

Du kender det selv. Du er kommet til en by, du ikke kender, og fornemmer at byen har "hemmelige" oplevelser. Forestil dig at byens indbyggere opfordrer dig til, at du spørger dem om vej til deres bedste oplevelser.

Målet med kampagnen "ASK ME - I'm a local" er, at folk deler ud af deres egne bedste oplevelser af Hillerød og gør Hillerød til en ekstraordinær dejlig by at besøge.

 

Kampagnen "ASK ME - I'm a local" varer hele sommeren. Her inviteres alle borgere, der har lyst til at være med, til at Hillerød bliver en endnu bedre by at være gæst i. Lokale borgere opfordres til at tage en badge med teksten "ASK ME - I'm a local" og sætte den på tøjet, tasken eller hvor det nu passer. Målet er at 7.500 badges kommer ud.

 

Kampagnen er en del af Hillerød Kommunes deltagelse i kulturaftalen Kulturmetropol Øresund, og er skabt af kunstner Karoline H. Larsen i samarbejde med borgere i Hillerød, C4, Hillerød Shopping, Visit Nordsjælland og Hillerød Kommune.

Se invitationen her

 

Hvem er Karoline H. Larsen?

Karoline H. Larsen (DK, 1974) arbejder med deltagerbaserede performances og midlertidige interventioner og skulpturer i det offentlige rum. Inviterede deltagere og forbipasserende involveres i individuelle og kollektive handlinger, der udfordrer måden vi ser og bruger byrummet på. Hun er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi 1997-2003.

Læs mere om Karoline her

 

Hvad er Kulturmetropol Øresund?

KulturMetropolØresund (KMØ) er en kulturaftale indgået mellem 26 kommuner, Region Hovedstaden og Kulturministeriet.

 

Kommunerne og Regionen gennemfører en række projekter i en 4-årig periode 2012-2015, hvor basisfinansieringen til gennemførelsen af projekterne er tilvejebragt via 9,35 mio kr. fra kommunerne, 5 mio kr. fra Region Hovedstaden og 11,4 mio kr. fra Kulturministeriet.

 

Hillerød Kommune har deltaget i udviklingen af "Jagten" - et kultur- og motionsløb for børn og deres familier, "Byrumsfaciliteter for piger" (Hjertegyngen), "Hemmelige stier" - en app der viser vej gennem nordsjællands kulturhistorie samt "PLACEMAKING" - der er kampagnen ASK ME. Læs mere her

 

 

Nyheder
Corona hotline

26. marts 2020

Har du brug for vejledning på din virksomheds specifikke...

7 tips til (fortsat) at genere indtægter

24. marts 2020

Oplever du også, at Corona/COVID-19 påvirker dig og din forretning?...

Information fra C4

12. marts 2020

C4 Videncenter holder åbent som normalt, der bliver taget telefoner,...

Outsourcing - Vil du have mere tid til at skabe værdi i din virksomhed?

10. marts 2020

PwC og C4 Foreningen inviterer til konference torsdag den 19. marts...